Veel mensen hebben maar een paar honderd euro per maand om van te leven. Geld voor verse groenten is er niet. Graag willen we minderbedeelde mensen dagelijks helpen met levensmiddelen zodat zij een goede maaltijd kunnen maken. Anders dan de reguliere voedselbank hanteren we geen inkomenscriterium. ”Ons voedselcentrum is er voor iedereen die hulp nodig heeft.” Elke dag komen ongeveer 500-700 mensen bij ons een tas halen en dit aantal groeit met de dag.

Alles wat we uitdelen is van goede kwaliteit. We benaderen bedrijven met de vraag of zij groenten, fruit of andere producten hebben die zij wegdoen omdat de producten niet meer kunnen worden verkocht. Flinke hoeveelheden groenten worden weggegooid.

Leveranciers van supermarkten hebben regelmatig producten die niet meer worden uitgeleverd aan de supermarkt omdat het seizoens- of actieproducten zijn, of producten die uit het assortiment gaan of een andere barcode krijgen. Wij zijn heel blij wanneer we deze producten krijgen. We zijn voortdurend op zoek naar bedrijven die producten aan ons willen doneren. We beschikken over een paar flinke transportbussen en komen de producten bij u ophalen. Daarnaast kopen we veel restpartijen in die we voor een lage prijs kunnen inkopen. Deze producten kunnen wij vervolgens voor lage prijzen aanbieden aan onze klanten.

Van bedrijven in de omgeving ontvangen we o.a. veel paprika’s, tomaten, sla, andijvie, aubergines, radijs, pepers, paksoi, uien, bloemkool etc. en van verschillende bakkerijen en supermarkten krijgen we elke dag broden om uit te delen.