Genomineerd voor de Tineke van Hal prijs 2015

Isaak & de Schittering is genomineerd! Bekijk het bericht vanuit GroenLinks:

GroenLinks en de PvdA zullen in december een prijs uitreiken aan het beste initiatief op het gebied van armoedebestrijding in IJsselmonde. De prijs is € 500,- en wordt ter beschikking gesteld door de twee partijen. Hij is bestemd voor een vrijwilligersorganisatie of burgers die zich de afgelopen jaren hebben ingezet voor het bestrijden van de armoede in IJsselmonde.
De prijs heeft de naam “Tineke van Halprijs” en zal nu voor het tweede jaar worden worden uitgereikt. Vorig jaar werd de prijs gewonnen door de Kledingbank Rotterdam-Zuid in de Beverwaard.

De prijs is vernoemd naar Tineke van Hal. Zij is 16 jaar raadslid voor de PvdA geweest in de deelgemeente IJsselmonde. Zij heeft het voortouw genomen bij een aantal moties op het gebied van armoedebestrijding.

Woordvoerder Harm de Oude: “We zien de armoede alleen maar toenemen in het gebied. Instrumenten die we vroeger hadden als deelgemeente hadden zijn er niet meer. Ook stedelijk is er minder aandacht voor armoedebestrijding. Door deze prijs uit te reiken willen we samen onze waardering laten zien voor vrijwilligers die zich inzetten voor de bestrijding van armoede. Verder willen we hiermee de aandacht vestigen op wat volgens ons een van de belangrijke problemen in het gebied is.

Organisaties die denken in aanmerking te komen kunnen zich melden bij Harm de Oude, via groenlinks@harmdeoude.nl of At Polhuis, pvda@polhuis.net”

Zie het originele bericht >>