Werkstraffen bij Isaak & de Schittering

Werkstraffen, oftewel taakstraffen komen in verschillende soorten en maten voor. Ook bij Stichting Isaak en de Schittering in Rotterdam-Zuid, kunnen veroordeelden sinds kort hun werkstraf doen.

In 2012 opende Isaak en de Schittering als spiritueel centrum haar deuren aan de Bree 25b in Rotterdam-Zuid. Het centrum is opgericht met als centraal doel om de medemens te helpen. Inmiddels is het centrum uitgegroeid tot een voedselcentrum waar minderbedeelden iedere dag brood, groenten, vleeswaren en diverse andere producten kunnen verkrijgen.

Naast het helpen van minderbedeelden die bij de stichting boodschappen komen doen, helpt de stichting ook graag vrijwilligers en mensen die langdurig uit het arbeidsproces zijn geweest aan werkervaring. Sinds kort strekt de stichting ook een helpende hand naar de reclassering, werkgestraften kunnen vanaf nu namelijk aan de slag in de winkel van Isaak en de Schittering. Hun taken bestaan uit het helpen van klanten, het helpen bij de bevoorrading en het netjes houden van de winkel.

Wij liepen een ochtendje mee met een werkgestrafte en spraken hier zowel met de reclassering als met de organisatie achter Isaak en de Schittering over deze bijzondere samenwerking.